måndag 30 augusti 2010

Ny glugg

Efter P:s inlägg på sin blogg att jag inte når så var jag TVUNGEN att införskaffa mig längre "ögon". Ett beggat "EF 300mm L f/4 USM" dök upp på fotosidan och jag var inte sen att slå till.
Igår kväll styrde jag kosan till Ulricehamn och mötte säljaren där. Köpet blev av, riktigt jävla skarpt och snabb AF (kollade mot bilar som körde emot mig i ca 70-80 km/h). Visst har gluggen några år på nacken men som komplement och speciellt vid fotbollsfotografering kommer denna glugg bli perfekt med sina 480mm på min 7D.

P.s. Det var detta jag menade i min kommentar på ditt inlägg "Vilken dag", Skuggan. Det blev en alldeles underbar dag! D.s.

5 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Ett sånt har man haft minsann. Men det var några år sedan.

OT-foto sa...

Swoosh!
Fattar ingenting, vet du!

Övertydlighet är min paroll...

Och jag skojade med delförstoringen, inte kan man delförstora en bild tagen med 8mm fisheye till att efterlikna en bild tagen med 300mm.

Hoppas du satt vid sidan om när du testade...

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Kul med nya leksaker.
Då blir det porträtt på hockeyn...:o)

Studio Eriksson sa...

D: Är du verkligen så gammal... :O)

P: Stod med stativ vid sidan av vägen, tydligen såg man ut som en snut med laser då många bilister saktade in betänkligt... :O)

H: Förmodligen bara näsor som kommer med på mina bilder från hockeyn med denna glugg... :O)

Peter sa...

Det var f-n vad ni handlar... ;)