torsdag 26 augusti 2010

Hockey editering

Så här ser bilderna ut från start till uppladdning under en hockeymatch. En del editering görs men inte så värst mycket.
Arbetsförloppet är:
Beskärning
Nivåer
Öka mellankontrast (Tack D för hjälp med macrot)
Ljusa upp med en mask på ställen som ansikte vid behov
Lite skärpa vid behov

Detta ska göras med mellan 15 till 20 bilder per match som ska: väljas ut bland ca 500 bilder/ match, IPTC märkas och laddas upp till byrå.
Resultatet ser du nedan.

Här är det IK Oskarshamns nr 12 Alexander Johansson som fått vara modell.

6 kommentarer:

Photos_By_Niklas sa...

lite gör skillnad
lagom e bäst..

kul o veta lite hur du gör..

Peter sa...

Trevligt med lite "avslöjanden". Ös på med yrkeshemligheter bara! ;)

Studio Eriksson sa...

Kunskap är till för att delas men man behöver inte nämna riktigt allt, finns ett par trix som inte nämns i inlägget. :O)

Madicken sa...

Åsa tipsade mig om din blogg - va tvungen att gå in och kika...:-)

Fina bilder du tar! Tar en del jag med men jag och redigering har inte blivit riktiga kompisar än...;-)

Ha en bra dag!

Studio Eriksson sa...

Tackar Madicken! Finns många bra grejer på nätet om redigering, kan tipsa om Moderskeppet.se för att nämna något... :O) Har numera länkat till dig också härifrån. tyckte du hade bra bilder på din blogg (det lilla jag hann titta på ikväll, ska gå igenom dina alster mer noggrant framöver)

Mamma Stress sa...

Tack, det var väldigt snällt!

Och kul att du gillade min abilder (det du sätt än..;))

Jag ska genast gå in och kika på Moderskeppet...:)

Ha en bra dag!

Cicci