söndag 4 september 2011

Premiärturen med helikoptern IRL...

Första turen var då avklarad IRL och fortfarande en hel helikopter.
Nu har jag kört heli-simulator ett par veckor på datorn och kände att det var dags för verkligheten. Jag vågade inte använda den stora helikoptern jag köpte av Ragge-Pilot på modellflygets dag utan införskaffade mig en mindre rackare som inte var så dyr om man/när man kraschar!

Efter lite inställningar så svävade den inne på balkongen som en ilsken geting, till och med så bra att den for till väders och träffade innertaket men den höll vid marksynen. Inte så lätt det där med RC-Heli, nu förstår jag hur duktig Ragge-Pilot är.

En bild på fortfarande en hel helikopter...


Nu är det åter till simulatorn och träna samt invänta vindstilla då denna RC-Heli inte är så stor å därför ej klarar vindbyar. Träning ger färdighet...

1 kommentar:

tomasrj sa...

Det var hisnande uppvisningar Ragge-Pilot bjöd på under modellflygets dag. Hoppas du nöjer dig med lite stillsammare manövrer tills grunderna sitter!