lördag 12 mars 2011

Fotbollsgluggen är min

Jaha, då bär det av till Lund för att kolla in en "beggad" fotbollsglugg. Canon EF 300mm f/2.8 USM är det som ska provas å testas innan pengarna lämnar plånboken. Det blir en tidig variant utan "IS" men det är en likadan som vi hade på OT, innan bytet till Nikon där, å den gluggen var SJUKT skarp!
Brännvidden på min Mark IV å denna glugg blir 390mm och om det inte räcker så hyssar jag på teleconverter på 1,4x så blir brännvidden 546mm å det borde räcka över en fotbollsplan eller riktigt tajta bilder från kortsidan.

Gluggen var så skarp som jag ville å AF:en funkade klockrent. Sedan ett plus att det var ägaren som köpt den ny när det begav sig så ingen oansvarig fotografmurvel som inte känner ansvar för grejerna hade använt den utan bara EN ägare på gluggen... :o)

4 kommentarer:

Stefan sa...

Schysst! Får man fråga vad en begagnad "fotbollsglugg" går för? :)

Studio Eriksson sa...

Strax över 10K... Hyfsat bra pris för en gammal glugg. Har provat den lite och som jag skrev SJUKT skarp...

FotoMix-bloggen sa...

Har du ingen bild på den...?
Ligger för övrigt en felaktig produktbild nu ju...
Björnbuse där.

Studio Eriksson sa...

Hade inte köpt den när bilden publicerades sen står det i texten UTAN IS... :O)