tisdag 25 maj 2010

Vägbytes fotograf

I helgen var jag som hastigast nere och skulle slå ett par bilder åt OT på Oknörundan.
Ute på en vacker äng sprang jag på en Rallyfotograf, som jag förträngt namnet på. Hur som helst så kallade han sig "vägbytesfotograf". Med andra ord en rallyfotograf som står där asfalt övergår i grus för bästa bilderna. För en gång skull hade jag lite tur och hamnade själv på denna sträcka precis där han stod, nu hade jag ett pressat schema så jag han inte med mera än ett par bilder. Här är resultatet...

Fränt med grusdamm efter bilen vid bytet...


Aldrig skulle jag sitta bredvid någon tokig förare och dessutom läsa karta!

5 kommentarer:

P sa...

Har Tvärnit sålt Tjocka Hulda för en Taxi-firma?

Studio Eriksson sa...

Den firman är alllt annat än tvärnit i så fall... :O)

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Berätta det inte för någon....:o)

tomasrj sa...

Om du kollar på Youtube så hittar du en hel del av förarna som filmar sina sträckor inifrån bilen. Det går undan!

Studio Eriksson sa...

Jag "åkte med" i filmen du hade på din sida Tomas! Det är från den jag drog mina slutsatser att inte vilja sitta bredvid i en rallybil utan att ha någon kontroll.
Man kan tycka att det är lite "blåbärsåkare" över en del men jag säger bara det: -Gör det bättre själv! Imponerande hastighet på små vägar med timmer och sten som kantar vägbanan...