fredag 2 april 2010

Nu drar vi till Blåkulla!


Kommunen med energi symboliseras av en sol, sjömärken samt en påskkärring. Påsken är väl en tid som är till för eftertanke om våran bibliska historia.
Personligen är jag ej längre medlem i Svenska kyrkan däremot kan man tycka att religion är intressant ändå.
Vad var det som hände på långfredagen och varför firar vi Påsk?

Ja, varför och hur firar du påsken?
Jag kommer att fira påsken med att långfredagen smyga iväg på HOCKEY i Arena Oskarshamn för att se årets drabbning, IKO-Nybro! Räkna med fullt hus i kväll.

2 kommentarer:

tomasrj sa...

"Personligen är jag ej längre medlem i Svenska kyrkan däremot kan man tycka att religion är intressant ändå."

Jag är inte särskilt religiös, men medlem i Svenska kyrkan och tycker att de bibliska historierna är ganska underhållande – samt hur de har påverkat vårt samhälle. Hockey på långfredagen hade varit otänkbart för tjugo år sedan och en synd av värsta slaget för femtio år sedan. Jag skriver en liten långfredagsbetraktelse på min blogg idag. Glad påsk!

Studio Eriksson sa...

När jag var liten (många år sedan) så var låååååång-fredagen verkligen den längsta dagen på hela året.
Precis som du säger Tomas, inget att göra man fick heller inte göra något speciellt. Hela dagen var en väntan på nästa dag.
Personligen firar vi påsken hemma men påskdagen fyller min far år och då blir det en bjudning där, kuligt.
Glad Påsk till alla...