torsdag 4 mars 2010

För jävla dåligt, nattsvart nu...

Nu tänker jag inte vara snäll längre! Tänker då på IKO och Lenny, sista natt-tåget har nog gått nu för att ens klara en kvalserie. Ser ingen ljusning att det ska komma en extra insatt nattbuss för att rädda oss kvar i Allsvenskan, även om man så önskar.
Kan man inte prestera bättre än vad som visats i de senaste matcherna ska man inte vara i Allsvenskan.
Lenny säger att han är jävligt besviken på att det inte kommer mer än 72 betalande, bjuder man inte på bra underhållning ska man vara glad att 72 ens vill betala!!!
Inte ett försök att spela ihop laget för en kvalserie syndes igår, hur bra är det!?! Lenny, kanske dags att krypa till korset nu och göra något konstruktivt!
Nedan kommer lite bilder från gårdagens match, håll tillgodo...

Så här blev det efter en snabb vändning, inget ovanligt denna säsong tyvärr.


Även en bra målvakt gör inget lag, utan måste få hjälp för att mota trissan.


18(publik)+1(funktionär) på en hel sittplatssektion!!!


Självklart blir inte resultatet bättre än så här när man inte bjuder på underhållning av klass.


Allt slank inte in som tur var, jag kom på oss fotografer att sitta å snacka emellanåt i perioderna istället för att var på helspänn för att fånga just den bilden...


Men till sist, kanske ingen mer än jag vill att IKO ska hänga kvar. Vi ses i hallen på söndag.
KOM IGEN NU IKO!!!

3 kommentarer:

Jens sa...

Hej!

Hur gjorde du när du installerade Din X rite provfotade du med olika objektiv i olika miljöer eller hur gjorde du?

//Jens

Studio Eriksson sa...

Som jag förstått den rätta användningen av X-Rite är: Ta olika ljusförhållande (dagljus, molnigt, solsken kväll osv...) använd programmet Colorchecker för att skapa olika kameraprofiler till RAW hanteringen, hämta upp dessa i ACR under kamerakalibrering för just det ljusförhållande som stämmer, voila!
Mitt arbetssätt är istället att vid varje fotosession använda kortet vid första bilden för respektive ljusförhållande och spara med datum+namn, hämta dessa vid fliken förinställningar i ACR och Voila...

Hoppas detta är till någon hjälp i annat fall kan du höra av dig via mail: studio-eriksson@bredband.net

Jens sa...

Tack för tipsen! Jag hör av mig om jag funderar på mer. Tack!