måndag 23 november 2009

Nya människor


Nya människor är alltid kul att träffa. Detta äldre par träffade vi på en av våra resor. Varför?
Farbrorn var en kul prick som rätt var det var kunde brista ut i skön sång för full hals. Hela hotellområdet stannade upp för att lyssna. Jag kände mig lite tvungen (det är ett behov jag ibland har) att ta ett litet snack med honom. På engelska, tyska och lite franska försökte jag prata med honom men se det var svårt paret var nämligen från Nederländerna och var inga språkfantomer.
Så mycket fick jag i alla fall fram av honom att han var operettsångare "å ta mig faan" en duktig sådan!
Trevligt par de här och hoppas verkligen man får träffa och höra av dom igen.
Om man bara tar sig tid för olika människor, trots språkförbristningar, så blir det himla massa nya vänner över hela världen.

Inga kommentarer: