torsdag 26 november 2009

Drag i bälgen


Den "gamle" fotografen Olle Nilsson övar på julvisor i Metodistkyrkan tillsammans med farsan. De har en kommande spelning för "Hörselskadades Förening", det är lite kul och kanske lite tur också!
Nej skämt åsido det lät riktigt bra i kyrkan och det var bara glöggen som saknades.
Bilden är tagen med min nya glugg, Canon EF 50mm F/1.4 samt mina numera dubbla 580 EXII blixtar. Satan vilken skarp och ljusstark glugg den gör sig verkligen på en FF kamera. Man kan leka otroligt med skärpedjupet också.
Bild data: 1/80 sek, F/2.2, ISO 400, monokront läge och dubbla blixtar ca 45 graders vinkel med ett stop mindre effekt på "B-blixten". Bilden är endast beskuren och därefter tillagd vinjettering i PS CS4.

7 kommentarer:

Tjurgubben sa...

Den mannen känner jag igen.

Tjurgubben sa...

Den mannen känner jag igen...

Studio Eriksson sa...

Känns som han varit kollega med dig... Kanske att han gör dig lite gladare. :o)

Anonym sa...

Härligt att höra du är nöjd med gluggen, roligt att du berättar lite bilddata också. Hoppas deras spelning blir bra och jag tror faktiskt att dessa män hanterar sina instrument och musiken riktigt bra mannen på bilden ser säker ut på sin sak iaf!
Morgan

P sa...

Snyggt jobbat!
Såg din kommentar om JAS 39:an på Virkvarn, men det var inte jag som hade filmat, tyvärr!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Kul val av publik....:o)
Lite drömläge, funderar på att ansluta med ett par syntar och ett trumset.
Skämt åsido bilden på O´Nil är fin.

Studio Eriksson sa...

Tack P och Hasse!