söndag 19 juli 2009

Bröllopsfotografering


Igår hade jag ett bröllop att fotografera. Det är ett lite kämpigt arbete med tanke på att man kan ju omöjligen ta om arbetet om något går snett...
Huvudsaken är att man inte visar eventuell nervositet för brudparet, lite nerver måste finnas med så man gör ett gott jobb och är "på tårna".
Däremot var brudgummen så nervös att han höll på svimma, detta var det första bröllop jag sett när större delen av akten blev knästående vid altaret. Roger Carlsson är det på bild precis innan bruden ska träda in i kyrkan, här är han inte så nervös men det kom ca 5 minuter senare...
Allt gick bra tills slut och de sa JA, bägge två. Jag fick ett antal bilder som jag kan välja av, så nu är det dags för det stora jobbet med att fotografera ett bröllop, val och redigering i PS.

6 kommentarer:

Photos_By_Niklas sa...

tror det gick utmärkt för dig.
du e ju väldigt duktig.
men kan tänka mig att man tvivlar på sig själv lite då o då.

Anonym sa...

Låter spännande detta men jag är säker på att det gick bra. Personligen skulle jag vara fruktansvärt nervös tror jag...
Morgan

Studio Eriksson sa...

Tackar till ovanstående. Får nog säga att själv känner jag mig nöjd med utfallet av bilder och hoppas att brudparet gör det samma vid visningen.

P sa...

Misterhult?

Studio Eriksson sa...

Mycket riktigt var bröllopet i M-hults k:a, du har riktigt skarp syn eller en frekvent kyrkobesökare. :-)

P sa...

Om det är rätt bröllop så hade jag en kusin som var marskalk där, om jag nu fått rätt info, därav vetskapen om lokalen.