tisdag 30 juni 2009

Tunisisk arkitektur, husvisning


Två presumtiva husköpare med mäklare och vän på Tunisisk husvisning.
Jag har aldrig hört dessa två skratta så mycket vid en husvisning.
Själv tyckte jag att det fanns "möjligheter", 500´ sek då ingick hus, trädgårdsmästare (till all sand) när man inte var på plats, en get och ett knippe höns, alla möbler (det finns bättre på materialgården), "high-tech" kök (gasolspis tvättmaskin diskho förmodligen stulet från ett sommarstugeinbrott i Sverige mitten på 70-talet)
Men mäklaren och tillika vännen visade med stor glädje upp detta objekt med största entusiasm och ville påskina att det var HÖG Tunisisk standard.
Behöver jag säga att vi inte slog till men många glada minnen har vi tre som var på visningen.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Detta var en visning jag sent ska glömma.Du nämner ju inte den glamorösa toaletten.

Studio Eriksson sa...

Tänkte att jag inte behövde nämna den flytande "barkbåten" som dom lämnat kvar inför husvisningen. Lite otrevligt när man ska gå runt å kolla... :-(